Info och historik

Vår förskola ligger i Varberg på Brearedsområdet nära natursköna områden med skog, hav och ängar. Förskolan är ett personalkooperativ, där föräldrarna ges möjlighet att se och delta i sitt barns vardag på förskolan. Här arbetar pedagoger vars grundsyn är att alla barn föds nyfikna med en stark drivkraft att upptäcka, utforska och förstå sin omvärld.

Vi finns i kommunens södra del med närhet till centrum och skolor. Området består av villor, bostadsrätter och hyresrätter. Här finns också en idrottshall, vårdcentral, folktandvård och köpcenter i nära anslutning.

HSB startade förskoleverksamheten 1991 och fram till 2010 så drevs förskolan som ett föräldrakooperativ.

Från den 1 januari 2010 drivs förskolan som ett personalkooperativ.
Vi erbjuder för närvarande 55 förskoleplatser för barn i åldern 1-5 år.
Om ni vill ha plats hos oss så kan ni anmäla detta genom att klicka på blanketter och anmälan till förskoleplats.